#1 LEGO Minifigure Adventure Challenge
Η πρόκληση αυτής της εβδομάδας έχει πρωταγωνιστές τα αγαπημένα μας LEGO Minifigures! Ποιος είπε ότι η παραμονή στο σπίτι δεν μπορεί για κάποιους να είναι περιπέτεια; Να, λοιπόν, τι πρέπει να κάνετε:
Θα χρειαστείτε τουλάχιστον 1 LEGO ανθρωπάκι και 1 κάμερα. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να φωτογραφήσετε τα ανθρωπάκια και να μας δείξετε τις περιπέτειες τους στο σπίτι. Στείλτε μας τη φωτογραφία ή δημοσιεύστε την και κάντε μας tag σε social media για να μοιραστούμε όλοι τις εμπειρίες των minifigure μας!
Η πρόκληση αυτή μπορεί να μην εστιάζει στην κατασκευή, εμπνέει, ωστόσο, φαντασία και δημιουργικότητα. Συνδυάζει, επίσης, τη χρήση της τεχνολογίας!
Εάν δεν έχετε LEGO ανθρωπάκια, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποιο άλλο παιχνίδι σας θέλετε!
#2 LEGO Challenge- The Blindfold Challenge
Αυτή η πρόκληση είναι διαφορετική από τις προηγούμενες! Τι μπορείτε να χτίσετε σε 5 λεπτά;
Τι θα χρειαστείτε:
- Μία βάση LEGO (ανεξαρτήτως μεγέθους)
- LEGO τουβλάκια
- Ένα μαντήλι
Αυτή τη φορά τα παιδιά μπορούν να κατασκευάσουν οτιδήποτε θέλουν αυτά, μέσα σε 5 λεπτά, με μία μόνο προϋπόθεση: να έχουν κλειστά τα μάτια τους! Τοποθετήστε μπροστά τους τα τουβλάκια και τη βάση και δώστε τους ένα λεπτό να τα δουν καλά και να σκεφτούν τι θα κατασκευάσουν, χωρίς όμως να τα αγγίζουν. Αμέσως μετά κλείστε τα μάτια και ξεκινήστε την κατασκευή! Όταν περάσουν τα 5 λεπτά, σταματήστε, ανοίξτε τα μάτια και δείτε την κατασκευή σας. Εϊναι όπως την περιμένατε; Βγάλτε μια φωτογραφία της κατασκευής και συνεχίστε να κατασκευάζετε, με ανοιχτά μάτια αυτή τη φορά. Όταν ολοκληρώσετε, βγάλτε και πάλι φωτογραφία την κατασκευή. Τι άλλαξε αυτή τη φορά; Μπορείτε να διηγηθείτε μια ιστορία με τις δύο φωτογραφίες;
Εκπαιδευτικοί στόχοι
- - Να γίνουν τα παιδιά δημιουργικά χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους
- - Να εξασκηθούν στην επίλυση προβλήματος
- - Να κατασκευάσουν ένα σχέδιο για να ολοκληρώσουν την αποστολή τους
- - Να διηγηθούν μια ιστορία με τα υλικά που έχουν στη διάθεση τους
- - Να διασκεδάσουν!
#3 Recommended Application
Kodu
Το kodu είναι μια γλώσσα εικονικού προγραμματισμού, η οποία δημιουργήθηκε για τη δημιουργία παιχνιδιών. Είναι σχεδιασμένο ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από παιδιά, ταυτόχρονα όμως να προσφέρει διασκέδαση σε όλους. Μέσα από το kodu τα παιδιά γίνονται δημιουργικά, ενώ παράλληλα εξασκούνται στην επίλυση προβλήματος και την εκμάθηση κώδικα. Και το σημαντικότερο. Δεν χρειάζεται να έχει κανείς προηγούμενες γνώσεις προγραμματισμού!
#4 steam activity
Rainbow Walking Water
Το εντυπωσιακό ταξίδι του νερού για μικρούς και μεγάλους επιστήμονες. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά πειράματα που μπορείτε να κάνετε όλοι στο σπίτι! Μπορεί να μοιάζει απαιτητικό, αλλα είναι πολύ απλό και με λίγα υλικά!
Τι θα χρειαστείτε:
- - Τουλάχιστον 3 διαφανή ποτήρια (μπορείτε και περισσότερα, αρκεί να είναι μονός αριθμός)
- - Χαρτί κουζίνας ή λεπτές πετσέτες
- - Χρώμα ζαχαροπλαστικής
- - Νερό
Ξεκινήστε τοποθετώντας τα ποτήρια το ένα δίπλα στο άλλο. Βάλτε νερό στο 1ο, το 3ο, το 5ο και ούτω καθεξής, ανάλογα με τον αριθμό των ποτηριών σας. Βάλτε 5 σταγόνες κόκκινο χρώμα στο 1ο ποτήρι, 5 σταγόνες κίτρινο χρώμα στο 3ο ποτήρι και 5 σταγόνες μπλε χρώμα στο 5ο ποτήρι. Κόψτε ένα κομμάτι χαρτί κουζίνας και τυλίξτε το ώστε να γίνει μακρόστενο. Κόψτε το εάν είναι πολύ μακρύ (το ίδιο ισχύει και για τις πετσέτες). Βάλτε τη μια άκρη του χαρτιού στο 1ο γεμάτο νερό ποτήρι και την άλλη στο 2ο άδειο. Βάλτε ακόμα ένα χαρτί στο 2ο και το 3ο ποτήρι και συνεχίστε το ίδιο με όλα τα ποτήρια. Όταν ολοκληρώσετε καθίστε και παρατηρήστε τι συμβαίνει.
Κατά τη διάρκεια μπορείτε να ρωτάτε τα παιδιά: «Τι πιστέυεις ότι θα συμβεί;» «Τι συμβαίνει τώρα;» «Για ποιο λόγο πιστέυεις ότι γίνεται αυτό;» «Τι συμβαίνει και αλλάζουν τα χρώματα;»
Το νερό κινείται μέσα στο χαρτί μέσω μιας διαδικασίας που ονομάζεται τριχοειδές φαινόμενο. Το νερό έχει την ικανότητα να κινείται μέσω των κενών ανάμεσα στις ίνες του χαρτιού. Τα κενά ανάμεσα στις ίνες του χαρτιού βοηθάνε το νερό να «σκαρφαλώσει» ενάντια στη βαρύτητα και να περάσει απ’ το ένα ποτήρι στο άλλο.
Εκπαιδευτικοί Στοχοί
- - Να μάθουν τα παιδιά για την τριχοειδή δράση
- - Να προβληματιστούν σχετικά με την «κίνηση» του νερού
- - Να παρατηρήσουν το εντυπωσιακό φαινόμενο
- - Να διασκεδάσουν